24 Şubat 2015 Salı

Uyumsuz - Veronica Roth


Yeni bir kitap tanıtımıyla karşınızdayım. Aslında hem kitap hem film tanıtımı olacak. Bu harika seriyle tanışma hikayemle başlamak istiyorum. Yurtta sıkılmış boş boş otururken bi arkadaşım içinde 3-4 tane film olan bir CD ile geldi. Yapacak bir şeyim olmadığı için açtım birini izlemeye başladım. Filmin adı "Uyumsuz" ve gerçekten çok sevdim. Fantastik denemez ama ütopik bir konusu var. Gerçeklikten uzaklaşıp hayal gücünün sınırlarını zorlayan yapımları çok severim zaten. Bu filmde de tam aradığım şeyi bulabildim diyebilirim.


Sadece konusuyla değil başroldeki aktör ile de tam benim tarzımdı :) Yakışıklılığı bir yana o karizmatik bakışlar, o mükemmel dudaklar..


Yani sizin anlayacağınız filmi izleyip çok sevdiklerim arasına yerleştirmiştim. İzledikten birkaç ay sonraydı sanırım D&R'da gezerken "Dört" diye bir kitaba denk geldim. Hemen aklıma film ve yakışıklı James geldi. Dur şunun konusunu okuyayım derken "Uyumsuz'un yazarından" yazısını gördüm. Her zaman kitapların filmlerden daha iyi olduğuna inanan ben o an nasıl sevindiğimi anlatamam. Hemen raflara saldırıp serinin ilk kitabını buldum ama ne yazık ki parasızlıktan zaten sıkıntıda olduğumu hatırlayıp içim parçalana parçalana yerine koydum. Tabi ki en kısa zamanda geri dönüp almayı da beynime kazıdım.

Ve geçen hafta 'yine param yoktu öğrenciliğin gözü kör olsun' hiçbir şey almayacağım sadece gezinicem diyip D&R'a girdim. Kendime işkence yaptım bol bol da diyebilirim. Ama bu sefer gerçekten almam lazımdı daha fazla ertelemek istemedim. Çıktım ordan 2. el kitap satan bir sahafa gittim "Uyumsuz" ve serinin 2. kitabı "Kuralsız" ı aldım. 2 gün önce de bitirdim. Filmi ne kadar iyi olursa olsun kitap daha güzeldi. Bütün ayrıntılarıyla konunun derinine inmek apayrı bir zevk :)
-
-


Birazda konusundan bahsedecek olursam -tabiki spoiler vermemeye çalışarak- İnsanlar 5 farklı gruba ayrılmış, öyle yönetiliyorlar. Fedakarlık,Bilgelik,Cesurluk,Dostluk,Dürüstlük. Herkes 16 yaşında nereye ait olduklarını gösteren bir yetenek testinden geçiyor ve o doğrultuda nerede yaşamak istediklerine karar veriyorlar..,


Ancak ana karakterimiz olan Tris biraz farklı.. Yani yetenek testinde onunla ilgili, hangi gruba ait olduğuyla ilgili kesin bilgiler edinilemiyor. Böyle kişilere verilen bir isim var "Uyumsuz". Ve uyumsuz olmak bazıları için tehlike demek o yüzden Tris'in bunu saklaması gerekiyor.. Nedeni ve sonucu kitabı okuduğunuzda anlarsınız bende en fazla spoi bu kadar :)
-
-
Tris herkesi şaşırtarak Fedakar grubundan Cesurlara geçiş yapıyor. Biz de oraya ait olabilmek için verdiği mücadeleyi,girdiği yarışları görüyoruz. Tabi sadece bunlardan oluşmuyor kitap bir de yakışıklılar yakışıklısı bir eğitmenimiz var. Gizemli bir tip. Sert bakışları ve soğuk tavırlarıyla biraz ürkütücü olsa da aynı zamanda çekici olmasını da sağlayan özellikleri bunlar. Tabi ki Tris'in de ilgisini çekiyor ve muhafazakar kızımız ilk defa aşık oluyor.

Okuyun ve neler olup bittiğini, böyle bir düzenin nasıl ayakta kaldığını -veya ne kadar daha ayakta kalacağını?- ince ayrıntılarıyla öğrenin.
Yaklaşık 1 ay kadar sonra serinin 2. filmi Kuralsız sinemalarda olacak onu da izlemeyi unutmayın ^^

Özge..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder