20 Eylül 2013 Cuma

Kendine Aşık Eden Şarkılar (Korece)

Bu yazımda her dinlediğimde kalbimi çarptıran, beni şimdiden alıp uzak diyarlara götüren, aşık olma isteği uyandıran, birinden hoşlanmazken bile bana aşk acısı çektiren kısacası bana duygu yoğunluğu yaşatan şarkıları sizlerle paylaşmak istiyorum. Listemi yazımı yazarken tamamlamış olacağım çünkü sürekli ''ahh bu şarkı da öyle'' '' şu şarkıyı da çok seviyorum'' diye yeni şarkılar ekliyorum.  Hatta bu yazımın part2 sini bile yapabilirim böyle giderse:)
Ve paylaşım sıram ilk yazdığımı daha çok seviyorum sondaki ehh işte düşüncesiyle oluşturulmadı karışık yazıyorum bunu da belirtmek istedim  :)                                                                



1-) SS501-Haruman (only one day)

Bu yazıyı yazmamı sağlayan şarkıdır kendileri. Açık ve net her dinlediğimde ağlarım. TripleS olmamdan kaynaklanan bir yanı tabiki var inkar edemem. Son konserlerinde ağlamamaya çalışarak söyledikleri bu şarkı onlarla birlikte beni de bol bol ağlattı. Her dinleyişimde 'işte en can alıcı noktası burası' dediğim yerler farklı oldu bir türlü karar veremedim. Yani baştan sona bedenimi ürperten bir şarkı. Ayrıca sözlerine bakacak olursak çok çok çok anlamlı ve SS501 anlamı hissederek o anı yaşayarak söylüyor.
Buyrun dinleyin




2-) K.will&Hyorin- Whenever You Call

Mariah Carey'in bir şarkısını bu ikili cover yaptı hemde nasıl!! Uzun süre etkisinden çıkamadığım şarkıdır kendileri. İki muhteşem ses,uyum, duygu.. Ve K.Will'in göz çevresindeki kırışıklıklar beni benden alan etkenler arasındadır  2.47 ve 3.18 dikkat :))





3-) Ailee-what should I do (immortal song 2)

O nasıl ses Ailee ya! Herhalde hepimiz sesine laf edilemeyeceği konusunda hemfikirizdir. Sesi bırak o nasıl bir oyunculuktur. İmmortal Song'u izleyenler bilir şarkısı başladığı anda Ailee tamamen farklı bir insana dönüşüyor. Ses ve oyunculuk yeteneği bir araya gelince karşıdakini etkilememesi de pek olası değil. Sahne şovunu izlerken tüylerim diken diken olmuştu. Benim beğenmediğim demiyim ama olmasaydı iyi olurdu dediğim tek yer son sahneydi. Tamam oyunculuğu, duyguyu karşıdakine yansıtma yeteneği çok iyi ama o sondaki ağlama biraz yapmacıktı ve beni şarkıya trans olmuş halimden çıkardı. Onun haricinde harika bir performans buyrun bir de siz izleyin




4-) ALi-Carry On (OST Faith)
ALi'yi de İmmortal Song'tan tanıyorum daha ilk dinlediğimde çok farklı ve güçlü bir sesi olduğunu farketmiştim. Bu OST ile artık tamam bu kadın harika diyebiliyorum. Dizi boyunca her çaldığında duygu yoğunluğu on katına yüz katına çıkıyordu. Hatta daha ileri gidersem dizideki aşkın beni etkilemesinin büyük nedeni bu şarkıdır. Gerçekten dinlediğimde üzücü bir aşkın içindeymişim gibi hissettiren bu şarkıyı çok seviyorum .




5-)G.Na-I'll Get Lost, You Go Your Way
G.Na'nın şarkının başında 'koco julge çal sara' yeter zaten. Sesini, yüzünü,tatlılığını seviyorum. Ve bu şarkı cidden çok iyi. Hani sizi aşık edip yerlerde süründürtmüyo ama yine de bilmiyorum benim çok hoşuma giden bir şarkı. Dinlemeyi seviyorum.
NOT: Ft. JunHyung olduğunu unutmayalım :)




6-)Seo in guk& Eun Ji-All For You (OST-Reply 1997)
Çok sevimli bir şarkı değil mi sizcede :) Dizi izlediğim en güzel dizilerden biriydi ve bu şarkıyı her dinlediğimde küçük küçük sahneler geliyor aklıma yüzümden hep küçük bir gülümseme oluşuyor.. Beni depresyonlara sokup saç baş yolduran bir şarkı değil ama ahh keşke benim de böyle sevdiğim, yanında rahat ve mutlu olduğum biri olsa ne güzel olurdu dedirten ve böyle çocukluk aşkım neden yok lağğn diye isyan ettiren bir şarkı. Ahh be aşk istiyorum bende yaa bak yine kötü oldum şimdi kkkkk





7-)FT Island-Severely
Hong Ki'nin aşk dolu sesi kalp ben. Amansızca çok amansızca sesini seviyorum Hong Ki!! Şarkı, sözler (o kadar anlamlı ve güzel ki!) ve Hong Ki'nin insanı öldüren sesinin birleşimi alkol etkisi yapıp insanı sarhoş ediyor resmen. Bu şarkı hakkında daha ne denilebilir ki bilmiyorum. Sadece gidin ve dinleyin ne demek istediğimi anlayacaksınız.






8-)FT Islan-Bad Woman
Aynı kişi ya da gruplardan birden fazla şarkı yazmamayı planlıyordum ama bunu listeme eklemesem olmazdı. Bana FT Island sevdiren demiyim zaten seviyordum ama gruba bağlayan şarkı diyebilirim. Hareketli şarkıları da güzel eğlenceli ama Hong Ki'nin sesi çok romantik aşkla dolu bir ses olduğu için slow şarkıları beni daha çok etkiliyor. Bunu da dinlemenizi şiddetle tavsiye ederim arkadaşlar.






9-)INFINITE- Paradise
Infinite grubunu çook severim bütün şarkıları çok güzel ama Paradise'ın yeri bende ayrıdır. Özellikle nakarat yeri ne biliyim çok hoşuma gidiyor böyle nasıl desem değişik bir havası var.
'En iyi cennet sen olmadan, umutsuz bir dünya' bak bak bak sözlere bak. Rap kısmını Dong Woo yazmış acaba neler yaşadı çocukceyiz. Beatles Code programındaki analizler romantik düşünmemi engellese de.. :))




10-)Kang Ha Neul -I choose to Love You
Hyorin'in bir dizi için (hangisi olduğunu bilmiyorum izlemedim) söylediği OST'yi Monstar dizisinde Ha Neul coverladı çokta güzel yaptı. Her ne kadar Hyorin benim en sevdiğim seslerden, yorumculardan biri olsa da açıkça söylüyorum bunu orjinalinden daha çok beğendim. Daha duygulu ve daha aşık...




11-)Yisabel-My Eden (OST-Gu Family Book)
Gelmiş geçmiş en iyi OST'lerden biri benim için. Öyle içime işlemiş ki her dinlediğimde Wol Ryung ve Seo Hwa'nın aşkı canlanıyor gözümde hüzünleniyorum. Böyle büyük aşka sahip olup elinde tutamamak ve acı çekmek ahh yaşamadan bile insanın içini cız ettiriyor.
Yisabel'in başka şarkılarını dinlememiş olsam da nasıl harika bir sesi olduğu bu şarkıdan belli. Eğer başka şarkılarını dinleyen ve önerecek olanlar varsa benimle iletişime geçsin
NOT: Gu Family Book dizisinin bütün şarkıları çok güzel herkese dinlemesini tavsiye ederim. Diziyi de izlemeyi unutmayın çok şey kaçırırsınız. yazımı yazarken bir yandan da diziden sahneler izliyorum baştan başlayasım geldi gerçekten harika bir dizi :)





Şarkı haricinde anlamlarına, içinde saklı olan hikayeye de önem veriyorum. O yüzden şarkıları dinlerken bir yandan kliplerini izlemeye veya diziden sahnelere bakmayı seviyorum. Şarkıyı daha iyi hissetmemi sağladığı içindir belkide..
Hayır her dinlediğim şarkının Türkçe sözlerini öğrenmeye çalışmam ama slow ve beni etkileyen şarkıların sözlerini 'acaba bu kadar duygu dolu söylenecek ne diyorlar' diye merak edip araştırırım genelde..



Ve burda yazıma bir son veriyorum. Şimdi aklıma gelmiyor olabilir ama sevdiğim bu tarz daha çookk şarkı olduğunu düşünüyorum yani ilerde bu yazının 2. kısmını ekleyebilirim bilemiyorum :)

Özge..

4 yorum:

  1. Eline sağlık canım :) harumani görünce yorum yapmadan duramadım Haruman sözler o biçim zaten ama bana Haruman kelimesini duymak yetiyor anında son konser moduna giriyorum... Hımm dinlemedim şeyler var en kısa zamanda dinleyecem merak ettirdin :)
    MeleKyu

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım :) harumani görünce yorum yapmadan duramadım Haruman sözler o biçim zaten ama bana Haruman kelimesini duymak yetiyor anında son konser moduna giriyorum... Hımm dinlemedim şeyler var en kısa zamanda dinleyecem merak ettirdin :)
    MeleKyu

    YanıtlaSil
  3. Yorumun için teşekkür ederim gerçekten okunduğumuzu bilmeye ihtiyacımız vardı :)
    Haruman TripleSlerin kalbinde bir yara :(
    Evet bence de dinlemelisin hepsi çok güzel şarkılardır :)
    Özge..

    YanıtlaSil
  4. Ben de ss501'i çook severim her şarkısını seviyorum. Şu aralar canım Hyun Joong'umun başı dertte biraz umarım iyi olur. Diğer şarkıları da çok seviyorum güzel liste olmuş eline sağlıkk.

    YanıtlaSil