11 Eylül 2013 Çarşamba

EXPO KOREA'yı Bizimle Birlikte Gezin ^^

Music Bank yazımın sonunda da söylediğim gibi bu seferki yazımın konusu EXPO KOREA gezimiz hakkında
Konserden sonra ben Gelibolu'ya dönmeden Çağlayla son bir kez daha buluşmak istedik. Aslında en son buluşmamızdan beri (yani yaklaşık 1 yıldır) Taksime yine gitmek istiyorduk ama teyzem karışık olduğu ve her yerde tamirler yapıldığı için gitmemizi istemediği için Eminönü'ne gitmeye karar verdik.

Sabah kalktığımda Twitter'da ünlülerin Eminönü'nde takıldığıyla ilgili haberler gördüm bir umut bizde görürüz diye düşündük. Açıkçası neredeyse göremeyeceğimizden emindim ama umut fakirin ekmeği diye boşuna dememişler :)

Neyse saat 2 gibi yolca çıktık. Çağla bizden daha önce vardığı için Yeni Camii'nin orada bekleyeceğini söyledi. Ardından mesaj attı EXPO var gel de girelim diye. İkimizin de bundan haberi yoktu tamamen sürpriz oldu çokta güzel oldu :) 5-10 dk içinde Çağla'nın yanındaydım. 5 TL ye biletlerimizi aldık (öğrenci 5 TL, 18 yaşından büyüksen 8 TL.Çağla 18 den büyük bu arada :D) Dışarıdaki görevliler biletlerimizi alıp rozet verdiler

ve içeri geçtik. Girişte bizi hanbok giymiş biri kız diğeri erkek 2 kişi ''annyeonghaseyo'' diyerek karşıladılar bende karşılık verdim haha :D Çağlayla iş bölümü yaptık Music Bank'te olduğu gibi videoları o çekçekti fotoğrafları ben.. (Ama maalesef videolarımız yok nasıl oldu bilmiyoruz ama silinmiş :( fotoğraflarla yetinmemiz gerekecek ) İçerilere doğru yürümeye başladık. Karanlık bir ortam, projeksiyon makineleriyle duvarlara slaytlar yansıtılmıştı.. Ben çok azını çekebilmiştim..

Onlara bir süre baktıktan sonra ilk karşımıza çıkan bu harita oldu.


İlerlediğimizde sırayla cam kaplarda tutulan heykeller, süs eşyaları, tokalar, mücevher kutuları, yemek takımları vb. şeyler gördük. Hepsi çok güzeldi, çok zengin görünüyorlardı özellikle de mücevher kutuları. En sevdiğim :P Ve buyrun bol bol fotoğraf çektim. Baktığınızda sizde gidip görmüş gibi olacaksınız çünkü hiçbirini atlamadan hepsini çektim :))


















Cam kapta sergilenenler dışında Kore savaşıyla,ordaki yaşam tarzıyla ilgili birçok fotoğraf vardı ama dediğim gibi çok olduğu için videoya çekmiştik. Benim elimde çok hoşuma gittiği için sadece bu var. Türk askeri ve Koreli küçük çocuk^^

Sonra Kore kıyafetleri giymiş bu mankenleri gördük


Ve geldik benim en sevdiğim yere! İzlediğimiz tarihi dizilerde sürekli gördüğümüz tahta sürgülü kapılar ve içeride üstünde ülkenin ileri gelenlerinin,bilginlerin falan çalıştıkları rahle gibi yer masaları.. Tamamen o ortamın içindeymiş gibi hissettiriyordu kesinlikle harikaydı. Slaytla arkadaki ortam da sürekli değişiyordu.



Özellikle 3. fotoğraftaki manzara kalp ben :) Aslında önünde Çağlayla fotoğraf çekinecektik ama iki bunak olduğumuz için unuttuk :/


Daha içerilere ilerlediğimizde insanları yere oturmuş beklerken gördük. Ne beklediklerini sorduğumda bilmiyorlardı duruma bakar mısınız :P Görevli birine soracaktık ama sadece Koreli görevli vardı ( Aramızda kalsın çocuk çok tatlıydı fotoğraf çekinenler vardı keşke bizde çekinseydik dedim sonradan ama o an rahatsız olsun istemedim. Her gördüğü Koreliye yapışanlardan da olmak istemedim açıkçası. Çünkü o gün gördüm ki gerçekten insanları çok rahatsız ediyorlar. Biraz rahat bırakın da tatillerinin tadını çıkarsınlar arkadaşım..)  Ordan ayrılıp ilerlediğimizde yine buna benzer bir manzarayla karşılaştık. Bu sefer Kore-Türkiye ilişkileriyle ilgili video izlediklerini gördük. Türk görevli yeni başladı oturup izleyebilirsiniz dedi ama ben etek giydiğim için sakıncalı bir durum olurdu :) Ayakta biraz baktıktan sonra ayrıldık oradan..

İşte şimdi sizi çok renkli bir yere götürüyorum :)



Sizce de çok güzel değil mi :) Bu kağıtlara herkes o an hissettiklerini, istekleri yani ne isterlerse onu yazıyorlar. Tabiki biz de yazdık. Buyrun bizim yazılarımız :)


Kağıtlara notlarımızı yazdığımız yerde 2 tane bilgisayar ekranı vardı. Hemen ne olduğunu çözmeye gittik. Çok güzel bir uygulamayla karşılaştık :) Kısaca anlatacak olursam öncelikle kendi resmini çekiyorsunuz sonra kendiniz için 4 seçenek çıkıyor karşınıza ''Koreli kız,Koreli erkek,Türk kız,Türk erkek'' onlardan birini seçiyorsunuz. Daha sonra ''nereye gitmek isterdiniz?'' diye bir soru karşınıza çıkıyor seçenekleriniz de ''Kapadokya, Pamukkale, Jeju adası vb.'' onu da seçiyorsunuz. bu sefer ''ne düşünüyorsunuz?'' sorusu karşınıza çıkıyor. Ordaki seçenekler ise Koreyi çok seviyorum gidip görmek istiyorum, Kore-Türkiye arası ilişkiler hep iyi olsun.. ve şimdi unuttuğum birkaç seçenek daha.. Bunların hepsini yaptıktan sonra seni Koreli biriyle eşleştiriyorlar. İşte benim eşleştiğim arkadaşım :)

Bunu 3 kere yaptık birini ben, birini Çağla, diğerini de Çağla ve ben birlikte :) Sonra baktık ki bunlar duvara yansıtılıyor ve biz eşleştiğimiz kişilerle geziyoruz. İşte birkaç fotoğrafta o anlardan :D 



Aslında bu aşamaların hepsini videoya çekmiştik o yüzden fazla foto çekmemiştim. En çokta bunun olmamasına üzülüyorum video olsaydı çok güzel olurdu..


Gezimiz sona ermişti biraz daha oyalanıyorduk içeride ama ablamların beklemekten sıkılıp çıkmamız için mesaj atmalarıyla çıkışa doğru ilerledik. İşte o zaman bu harika kartonları mankenleri gördük vee hemen fotoğraf çekindik 

Çağla Park Shi Hoo'yu kaptı ama böyle olmasına izin veremezdim hemen yer değiştirtip yine çektirdim fotoğraf :P


Neyse artık tamamen işimiz bitti çıkalım atık ne derken ne göriyiiimm!! Koreli bir aile küçük kız ve ondan da küçük erkek çocuklarıyla içeri girdiler. Çağlayı dürtüp duruyorum beni hiç tınlamıyo bile sonunda hanımefendi ilgisini bana verip ne olduğunu sordu. Koreli çocuklar çok tatlıydı deyip gittikleri yere doğru sürükledim. Kızı babasıyla birlikte gördüm ''anyong'' diyip el salladım o da küçük elleriyle bana el salladı :) Allah yukarda çocukları tırnağımın ucu kadar sevmem ama onu orda yiyip bitiresim geldi çok sevimliydii :) 
Kız gidip az önce bizim foto çekildiğimiz Park Shi Hoo resminin yanına gidip babasına poz verdi ben de onlara bakıyordum. Sonra bende fotoğrafını çekiyim dedim birden bana dönüp poz vermeye başladı :)) ''Yeppudaa'' (güzel demek) dedim babası teşekkür etti :) El salladık ve sonunda dışarı çıktık. Buyrun bunlar da çektiklerim^^


Ve küçük kızın kardeşi,geleceğin yakışıklı Korelisi :)

Çağla'nın telefonda bu kısa videoyu bulduuk hazine gibi oldu:)




Eminönü'nden  Sultan Ahmet meydanı'na geçtiğimizde yine EXPO'la karşılaştık bu sefer sahne kurmuşlardı. Sanırım Koreli çocuklar dövüş gösterileri yapacaklardı (söylemesi ayıp bikaç yakışıklı da orda gördük :P)   ama izleyemedik çünkü saat geç olmuş ve hava kararmaya başlamıştı. Sadece bu 2 foto var elimde


Ve bu fotolarla birlikte yazımın da sonuna gelmiş bulunmaktayım. Birkaç gün içinde Çağla Music Bank'ten sonraki derleme haberlerini  (Türkiye hakkında attıkları tweetler, çekildikleri fotoğraflar vs.) paylaşacak beklemede kalmaya devam edin ve kendinize iyi bakın :) <3<3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder